19 mar 2012

Książki

Przeglądając różne blogi, przyszła mi wena na napisanie tej notki.



Książki.
Od najmłodszych lat czytałam płynnie.Nawet nie wiem kiedy nauczyłam się czytać, ale czuję jakbym umiała od urodzenia. . Zawsze ciekawił mnie świat literek zapisanych na kartkach. Czułam, że kiedyś pokocham książki, bo jest w nich zaklęta magia. Dla niektórych to prosty przedmiot. Tekst wydrukowany na kartkach, oprawiony w okładkę i służący do czytania. Dla mnie książki to coś więcej. Są jak przyjaciele. Przenoszą mnie do innego świata. Do świata w którym marzenia się spełniają, gdzie wszystko jest inne. I choć w książkowym świecie często coś idzie nie po myśli, to jest to po prostu fascynujące. Odkrywanie świata zupełnie innego niż nasz. Tyle światów, jest zamknięte w kawałkach papieru.  To uczucie, gdy pod opuszkami palców czuję twardą okładkę, w powietrzu czuję zapach książki, a moje oczy pochłaniają słowa jak gąbka jest nie do opisania. Potrafię przesiedzieć cały dzień pod kocem z książką w ręce. Ciałem jestem w domu, ale duszą wędruję po najróżniejszych zakątkach świata, i nie tylko Każda książka ma swoją "duszę"..Najważniejsze jest odkryć tą duszę. Każdy człowiek który przeczytał książkę daje jej coś od siebie. Czytelnik czytając książkę puszcza wodze fantazji. Uwielbiam to uczucie, gdy czytając, powstają w mojej głowie obrazy. Taka ekranizacja tego co czytam. Nie mam nawet na to wpływu, to przychodzi samoistnie i jest to cudowne. Każdemu kto uważa czytanie za coś "głupiego" polecam przeczytać bez przymusu jakąś naprawdę dobrą książkę. Niech pozwoli się poznać książce. Niech zapadnie mu ona głęboko w pamięć, i zagnieździ się na dnie jego serca. A teraz idę zagłębić się w innym świecie. Cytaty o książkach :



"Książka stanowi cudowny przedmiot, dzięki któremu świat poczęty w umyśle pisarza
przenika do umysłu czytelnika...Każda książka żyje tyle razy, ile razy została przeczytana."



"W książkach jest coś szczególnego. Książki przenikają nas do głębi..A żadna nie przychodzi samotnie, ale wprowadza imiona innych i jedna każe łaknąć drugiej." 


"Książki są lustrem: widzisz w nich tylko to, co już masz w sobie. "
"Każda znajdująca się tu książka, każdy tom, posiadają własną duszę. I to zarówno duszę tego, kto daną książkę napisał, jak i dusze tych, którzy tę książkę przeczytali i tak mocno ją przeżyli, że zawładnęła ich wyobraźnią. "

 "Zamknięta książka jest niema; przemówi tylko wtedy, gdy zostanie otwarta. A użyty w niej język będzie językiem tego, kto się nad nią pochyla, zabarwionym jego oczekiwaniami, pragnieniami, dążeniami, obsesjami, jego gwałtownością, jego kłopotami. "

"Przyzwyczaić się do czytania książek, to zbudować sobie schron przed większością przykrości życia codziennego. "


p.s. Obrazki znalezione w internecie. Nie są mojego autorstwa 

2 komentarze:

  1. Cudownie napisałaś o książce.Aż z chęcią się czyta :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a masz może link czy coś do tego programu? może ja inny pobrałam...

    OdpowiedzUsuń

Napisz kilka słów od serca.