8 sie 2013

Węglówka cz.6

W Węglówce też mieliśmy możliwość spowiedzi generalnej. Niby nic takiego, po prostu spowiedź z całego życia. Można pomyśleć jaki sens spowiadać się drugi raz z tego samego, ale jednak są sprawy które męczą nas dalej pomimo tego, że były już dawno temu. Też jakoś poczułam, że po tej spowiedzi zacznę nowe życie. Dużo myślałam nad tym wszystkim, swoim życiem i tak dalej przez te dwa tygodnie. I doszłam do wniosku, że najwyższy czas zostawić przeszłość w tyle, jakieś moje stare przyzwyczajenia, złe cechy i tak dalej, i starać się zacząć całkiem od nowa. Poza tym nowe życie, nowa szkoła, nowi znajomi. Zaczynam od nowa. Też w tym samym dniu co była ta spowiedź "dorwałam" kl. Mateusza i poprosiłam o rozmowę. Chciałam ogólnie z nim pogadać, i tą rozmową też mi pomógł. Szczególnie uderzyło mnie to, jak mówił o tym, że każdy z nas ma jakieś doświadczenia z przeszłości, błędy, lęki i tak dalej, ale nie można dać im zwyciężyć nad naszym teraźniejszym życiem. Przykład z blizną był bardzo trafny. Jeszcze podczas tej rozmowy mocno trafiło do mnie zacytowane przez kl. zdanie, a mianowicie :

"Dopóki walczysz jesteś wygrany"
Nie ważne, że czasem upadamy, że nie wszystko idzie po naszej myśli, że cierpimy i tak dalej. Najważniejsze, że nie stoimy z tym w miejscu, tylko idziemy przed siebie, i walczymy z tym. Walczymy o szczęście, radość, miłość. Przeszłość zostawiamy w tyle, a żyjemy tym co jest tu i teraz.

Pewnego wieczoru siedziałam też z Kingą na ławce koło ośrodka i rozmawiałam z nią. Powiedziała mi wtedy, że każdy człowiek ma pustkę i ból w sercu, ale często boi się do tego przyznać i o tym powiedzieć. Ogólnie pogadałam sobie z nią i to też było meega fajne.

4 komentarze:

  1. po co istenieje spowiedź generalna? oO'

    OdpowiedzUsuń
  2. masz wielką lekkość pisania

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się ze słowami "dopóki walczysz, jesteś wygrany"

    OdpowiedzUsuń
  4. Miło mi to słyszeć :) Naprawdę dziękuję! Każdy komentarz sprawia mi radość, ale takie jak Twój naprawdę przekonują mnie, że to co robię jest... dobre ;)
    Pozdrawiam,
    Lina

    http://zchmurki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Napisz kilka słów od serca.